Zeedagen voor Huku Niva

15 februari 2019

Het is nu dinsdag 29 januari  14.15uur, 8 uur vroeger dan in Nederland

Na een infectie te hebben opgelopen toch maar naar de scheepsdokter gegaan. Het betreft een privé kliniek met de daarbij behorende prijzen.   Je moet voor het eerste gesprek (consult) al tekenen dat de rekening betaald wordt voor je het schip verlaat.

Dus nu een consult gehad met een bloedonderzoek (uitslag binnen 3min. ?) dat het een infectie betreft en daarna 3 injecties gehad in mijn bil. 11.40uur,  18.45uur en de volgende dag om 10.45uur.  Werd meteen bijvermeld  dat  als dit niet geholpen heeft er geen andere oplossing is???

Er is nu een Mexican Straat Buffet, speciaal opgezet bij het zwembad.

Verder is het nu bewolkt, wel 27 graden,  dus een goede dag om de was te doen. Wasmachine,  droger en gestreken binnen 5 kwartier.

Elke avond weer een steengoede show. Wij hebben nog nooit zoiets meegemaakt. Zij kunnen letterlijk alles zingen,  cabaret avonden,  met en zonder showballet,  Adele, Elvis,  Jersey boys . Helemaal fantastisch.

Het is nu 1februari.

Om 10.30uur gaan we over de evenaar.

Wordt volgens ingewijden een hele bedoening,  compleet met Neptunus.

Er werd een heel toneelstukje opgevoerd,  ccompleet met straffen opgelegd door Neptunus.

Daarna moest wel het hele zwembad worden schoongemaakt.

Inmiddels wel,  na extra aandringen,  de rekening van de dokter gekregen.  Viel mee, nog geen euro 400, terwijl anderen,  meestal vanwege een infuus, rekeningen van meer dan 5000 pond hebben gehad.

Vandaag is de laatste zeedag voor Nuku Viva.

We komen morgen 4febr. ,morgens, om 7uur aan en gaan dan met tenders aan wal.

Net weer een themamaaltijd, Engels straatfood, gehad, erg lekker.

Morgen meer.

Groetjes Thea en Ton

Het is nu maandag 4febr 9.45uur

Vannacht was er een SOS. Zeilschip in nood.

Mast was afgebroken. Ze bleken al sinds afgelopen zaterdag problemen te hebben

Vroeg in de ochtend gevonden 200km vanaf Nuku Hiva.

Met brandstof en wat aanpassingen is het zeilschipongeveer een kwartier geleden vertrokken.

Wij hebben daardoor nog een extra zeedag

6 februari, avonds  om 19.00uur aangekomen in Papeete. Iedereen direct naar Mcdonalds ivm internet. Is niemand gelukt. Vandaag alleen degenen die extra hebben betaald in het internet café.

We gaan vanavond 20.00uur op weg naar Bora Bora en hopen op beter ontvangst ivm internet

Hopelijk morgen meer

1. Karin:
    15 februari 2019
    Hallo Thea en Ton, wat een pech dat je naar de dokter moest ik hoop dat het nu goed gaat. Leuke foto’s fijn dat jullie het leuk hebben.
  2. Else en Theo:
    17 februari 2019
    Wat vervelend dat je een infectie had, hoop dat het nu weer beter gaat. Leuke foto's. Veel plezier verder op het volgende gedeelte.
  3. Thea Biben:
    19 februari 2019
    Wij zijn nu christchurch. Wat moeten ze nog veel doen,vanwege de aardbeving van 2011
    Ik heb gelukkig nog genoeg dagen over nadat ik hopelijk geheel ben hersteld. We hebben nog steeds geen heimwee
    Gr Thea