Shanghai 20 maart woensdag

25 maart 2019 - Halong Bay, Vietnam

Wat een mooie boulevard.  Dag begon met een miezerig regen weertje maar eindigde toch met mooi weer.

Veel merkartikelen.  Hoog PCHooft gehalte. Toen het donker werd  gaven alle gebouwen een lichtshow.

Prachtig gezicht.

Daarna 2 zeedagen met veel regen.

Zaterdag 23 maart Hong Kong.

Zouden om 11 uur aanmeren,  maar er kwam een Chinees Cruiseschip die voorging,  waardoor wij pas om 12.30uur aan konden meren.

Zijn met een excursie naar de overkant gegaan door de tunnel en daarna met een treintje naar boven.  Het was zo steil dat iedereen het idee had dat de huizen scheef stonden.

Jammer was wel dat Hong Kong erg nevelig was, waardoor het uitzicht niet zo spectaculair.

Daarna nog een boottochtje met een echt klein Chinees scheepje, die vol hing met Chinese lampjes en vogelhuisjes.

In de avond zou er een laser voorstelling zijn,  maar die ging letterlijk de mist in.

24 maart, weer een verregende dag op zee.

Van 14.30uur tot 21.30uur passeerden we de Hannah Strait, waar het voor iedereen verboden is om foto's te maken.

Patrouilleschepen vaarden dicht bij het schip voor controle.  Staat een hoge boete op.

Het is momenteel maandag 25 maart 6.35uur.  Om 7uur zouden we kunnen aanmeren in Halong Bay.

Moeten om 8uur klaar staan voor onze excursie van Hong Gai highlights.

Groetjes

1. Karin:
    25 maart 2019
    Jullie makenwel wat mee. Geniet maar lekker. Groetjes karin
  2. Else:
    30 maart 2019
    Wat jammer van het weer, maar het klinkt verder allemaal heel goed en interessant.